منتدي كريزى مان > >
هل نحن جيل فاشل ؟؟؟ ممنوع دخول رامبو
الملاحظات
الإهداءات
Mekook من ♡ : يارحمان اشفي جميع مرضى المسلمين     فتاة كريزي مان من منتدى تفسير الاحلام : فين عسولة بقة ضاعت ولا هي فين     عبدالجوادعلي من مصر : جوجو كلنا شايلينك في عيونا لوشا عيونه هتشيل ايه والا ايه خليكي في عنيا انا احسن هههههههههههههههخهخ مساء الورد     العجمى من من على صخرتى بشاطئ العجمى : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته منورين الدنيا كلهايااجمل أعضاء     Mekook من ♡ : اللهم يسر أمرنا وارزقنا ماتمنينا واجعل التوفيق في طريقنا ، لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين ، اللهم صلِّ على محمد وعلى آل محمد     Angel of love من اسكندريه : وحشتووووووووووووووووونى جدا     Ana Crazy Ento Malko من هنا : ياااااه عبد الصمد انتو لسسسسه عايشين     فتاة كريزي مان من قسم الاحلام : هيك مللنا مفيش عسوله ثاني ...     Mekook من السعودية : اللهم صلِّ وسلم على نبينا محمد     sosololomohamed من السعوديه : اين الاخت عسوله     @___.-[f]-[o]-[x]-.___@ من كيرو : وحشتونى اوى كل عام وانتم بخير     علاءخليل من قرية كفر الشيخ ابراهيم / قويسنا / منوفيه : عاملين ايه واااااااااااااااااااااااحشني اوووووووي يااااااااااااارب تكونوا بألف خير محتاج حد يدعيلي دعوة طيبه من قلبه الطيب بجد هكووووووووووون سعيد جدا     ابراهيم لطفى من شبرا : منورين يا احلى ناس     ابراهيم لطفى من رساله مرسله من القلب الى أطيب واجمل وارق القلوب رسالة شكر وتقدير واحترام وحب واخواه الى اعضاء منتديات كريزى مان : رساله مرسله من القلب الى أطيب واجمل وارق القلوب رسالة شكر وتقدير واحترام وحب واخواه الى اعضاء منتديات كريزى مان     خالد حجازى من المنصورة :     علاءخليل من المنوفيه : انا علاء خليل يسعدني ويشرفني ان اتعرف بيكم     lamie200 من من هنا : سامو عليكو وحشتوني جدا جدا جدا اد حمية العيد بجد كل المنتدي وحشني اوووي صحابي واخواتي طمنوني عليكو وتحياتي يالوشا     العجمى من اسكندرية : أحباب قلبى أعضاء ومشرفين ومراقبين الحمد لله أنكم بخير وسعادة منورين الدنيا كلها     *gogo* من من المنتدي : احم احم سالخيييير بقا وحشتووووني خالص خالص يعني والله يارب تكونو بخير لا يا عبدو لوشا شايلني ف عيونوو والله واصلا ميقدرش يزعلني     حظوو من الشرقيه : ازيكم ياجماعه وحشتونى اوووى والله ياترى فى حد هنا لسه من الناس اللى اعرفها    

هل نحن جيل فاشل ؟؟؟ ممنوع دخول رامبو

قائمة الاعضاء المشار إليهم :

افتراضي هل نحن جيل فاشل ؟؟؟ ممنوع دخول رامبو
بسم الله الرحمن الرحيـم السلام عليـكم
.. عندي موضوع حابب اناقشكم فيـه .. كثيرا مانسمع هذه الايام الناس يقولون ان: الزمان اتغير و ما عاد مثل الأول
ايه اللى حصل
هل نحن جيل فاشل
لماذا يهتمنا من هم اكبر منا سننا اننا اصبحنا لا نبالى بالاخلاق والعادات
دوما وفي الغالبية يرون أن هذا الجيل لا يصلح لتحمل المسؤولية

وأن زماننا في كل أطرافه زمان لا يصلح للمعيشة

نسمعهم يتحسرون على أيامهم الماضية

ويصفوننا ويصفون زماننا بأمور غريبة

فهل نظرتهم صحيحة أم أنها جائرة ؟؟

عليك بتقوى الله ان كنت غافلا ... يأتيك بالارزاق من حيث لا تدرى
فكيف تخاف الفقر والله رازقا ... ..فقد رزق الطير والحوت فى البحر
ومن ظن ان الرزق يأتى بالقوة ... ما أكل العصفور شيئا مع النسر
تزول من الدنيا كأنك لاتدرى أن... جن عليك الليل هل تعيش الى الفجر
فكم من صحيح مات من غير علة ... وكم سقيم عاش حيناً من الدهر
وكم من فتى امسى وأصبح ضاحكا ... وكفانة فى الغيب تنسج وهو لايدرى
ومن عاش ألفاً او الفين ... فلابد من يوم يسير الى القبر

شكرا ع الموضوع atotti
انا من وجهة نظرى ان الحمدلله احنا مش جيل فاشل ولا حاجة ...بس فى حاجات كتيرة جديدة طرات على مجتمعنا لم تكن موجودة فى وقت الاباء والاجداد زى الكمبيوتر والنت والدش والبلاى ستيشن وكل حاجة بالكمبيوتر فى البنوك والمرور والمدارس والجامعات والتنسيق ورخصة القيادة وحاجات تانية كتير ...اللى عاوزة ااقوله منا شباب وبنات بيجيدوا استخدام التطور الحديث ويستفيدوا منه ومنهم من يستخدم خطأ زى الشات بس وتضيع وقت الفراغ على الفاضى بدون اى استفادة ..كل التطورات الحديثة سلاح ذ و حدين ممكن استخدمها صح واستفيد منها وممكن استخدمها غلط واضر نفسى وغير ى معايا ...الجيل محتاج شوية صبر وتوعيه دينية وتربية صحيحة من الاهالى ويبقى جيل ناجح له قدوة وهدف فى الحياة والمستقبل
شكرا atotti
بس محدش سال مين رامبو دة الى الاخ منع دخولة الموضوع بتعة

انا اقولكم مين رامبو

الاستاذ الفاضل الى كاتب الموضوع دة كان عامل موضوع بيشتم فية الشباب

فبتتكلم معة وبقوله دة مينفعش تشتمى حد وتشبهية انسان بالحيوان

فقالى اية ياعم رامبو بدل مش عاجبك الموضوع متردش

المهم

وعلى فكرة اسم رامبو دة جميل

بس متقدريش تمنعنى انى اقول رايى فى اى موضوع فى المنتدى اذا كان يخصك الموضوع

او ميخصكيش

دة رامبو بقى الى الاستاذ الفاضل يقصدة وعلى العموم انا لو الادارة قالتلى مترودش اوك

مش هرود

اخوكم
ميدو

او رامبو شكل ما الاستاذ الفاضل مبيقول
متشكرين ياعم رامبو واخيرا عرفت انى واد

بس برافو عليكليك علبة كاتشب هدية
مستر ميدو ..حضرتك ترد على اى موضوع بالمنتدى ..كلنا اخوات وكلنا بنستفيد من مواضيع بعضنا البعض ومحدش بيقول او يحدد مين يدخل الموضوع ده او مين لا يدخله ..دى حاجة
الحاجة التانية لو سمحت يا atotti ان تراعى الله فى ردودك شوية على الاعضاء وان تتقى الله فى مواضيعك وردودك وكلامك وياريت كمان تقرا قوانين المنتدى كويس والتى تضمن ان كل اعضاء المنتدى اخوات ولا داعى للرود التى تضمن نوع من التجريح او السخرية وشكرا لك