منتدي كريزى مان > >
لقاءات وذكريات رمضانية مع نجوم كريزى مانمراقب عام-" ضى القمر"
الملاحظات
الإهداءات
عبدالجوادعلي من مصر : جوجو كلنا شايلينك في عيونا لوشا عيونه هتشيل ايه والا ايه خليكي في عنيا انا احسن هههههههههههههههخهخ مساء الورد     العجمى من من على صخرتى بشاطئ العجمى : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته منورين الدنيا كلهايااجمل أعضاء     Mekook من ♡ : اللهم يسر أمرنا وارزقنا ماتمنينا واجعل التوفيق في طريقنا ، لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين ، اللهم صلِّ على محمد وعلى آل محمد     Angel of love من اسكندريه : وحشتووووووووووووووووونى جدا     Ana Crazy Ento Malko من هنا : ياااااه عبد الصمد انتو لسسسسه عايشين     فتاة كريزي مان من قسم الاحلام : هيك مللنا مفيش عسوله ثاني ...     Mekook من السعودية : اللهم صلِّ وسلم على نبينا محمد     sosololomohamed من السعوديه : اين الاخت عسوله     @___.-[f]-[o]-[x]-.___@ من كيرو : وحشتونى اوى كل عام وانتم بخير     علاءخليل من قرية كفر الشيخ ابراهيم / قويسنا / منوفيه : عاملين ايه واااااااااااااااااااااااحشني اوووووووي يااااااااااااارب تكونوا بألف خير محتاج حد يدعيلي دعوة طيبه من قلبه الطيب بجد هكووووووووووون سعيد جدا     ابراهيم لطفى من شبرا : منورين يا احلى ناس     ابراهيم لطفى من رساله مرسله من القلب الى أطيب واجمل وارق القلوب رسالة شكر وتقدير واحترام وحب واخواه الى اعضاء منتديات كريزى مان : رساله مرسله من القلب الى أطيب واجمل وارق القلوب رسالة شكر وتقدير واحترام وحب واخواه الى اعضاء منتديات كريزى مان     خالد حجازى من المنصورة :     علاءخليل من المنوفيه : انا علاء خليل يسعدني ويشرفني ان اتعرف بيكم     lamie200 من من هنا : سامو عليكو وحشتوني جدا جدا جدا اد حمية العيد بجد كل المنتدي وحشني اوووي صحابي واخواتي طمنوني عليكو وتحياتي يالوشا     العجمى من اسكندرية : أحباب قلبى أعضاء ومشرفين ومراقبين الحمد لله أنكم بخير وسعادة منورين الدنيا كلها     *gogo* من من المنتدي : احم احم سالخيييير بقا وحشتووووني خالص خالص يعني والله يارب تكونو بخير لا يا عبدو لوشا شايلني ف عيونوو والله واصلا ميقدرش يزعلني     حظوو من الشرقيه : ازيكم ياجماعه وحشتونى اوووى والله ياترى فى حد هنا لسه من الناس اللى اعرفها     Mr H!MA من المنصوره : الله ينور يا رجاله عالشغل الجديد الجامد والله بالتوفيق يالوشا ومن نجاح لنجاح ف احلى منتدى     علاءخليل من قويسنا _ منوفيه : وحشتوووووومي اوووووي والله    

لقاءات وذكريات رمضانية مع نجوم كريزى مانمراقب عام-" ضى القمر"

قائمة الاعضاء المشار إليهم :

جزاكى الله كل خير نبض الاحزان

نورتى الموضوع كله يا جميل

رمضان مبارك

[فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط - التسجيل سهل يتطلب -اسم.باسورد.اميل. فقط. ] -شرح طريقة تسجيل عضوية - شرح طريقة استرجاع باسورد

ماشاء الله عليكى حبيبتى عاشقه

ربنا يبارك فيكى ويزيدك ايمان

والف شكر على اختيارك لعاشقه النيل يا اجمل ضى

وكل عام وانتم بخير ورمضان كريم عليكم

[فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط - التسجيل سهل يتطلب -اسم.باسورد.اميل. فقط. ] -شرح طريقة تسجيل عضوية - شرح طريقة استرجاع باسورد

إذا كُنت لا تقرأ إلا ما يُعجبك فقط،،فإنك إذاً لن تتعلم أبداً
ربنا يكرمك حبيبتي عاشقة على اجباتك الرائعة

موفقة ياقمر

مشكورة حبيبتي ضى على المجهود الرائع ياجميل

ربنا يبارك فيكي

وكل سنة وانتو طيبين

nebghik ya Ma7nti malgré tous

Love U My Rose

جزاكى الله كل خير كول

كل سنة وانتى طيبة يا جميل

الف شكر لعاشقة النيل

ربنا يوفقك يا قمر

والان حختار انسان رائع جدا

متدين

مجتهد

محترم

للذوق عنوان

يتميز بالوفاء والاخلاص والادب الجم

نشيط وذكى

حختار المشرف الرائع

احمد عصمت

كل سنة وانت طيب

رمضان مبارك

والان حختار انسان رائع جدا

متدين

مجتهد

محترم

للذوق عنوان

يتميز بالوفاء والاخلاص والادب الجم

نشيط وذكى

حختار المشرف الرائع

احمد عصمت

كل سنة وانت طيب

رمضان مبارك

بجد ياضي مش عارف اقولك ايه على الكلام الجميل ده ربنا يخليكي يارب على زوقك اخجلتي تواضعنا
وان شاء الله اكون ضيف خفيف عليكوا
للتواصل

سعد زغلول قال : مفيش فايده ...

لو الحياه دقيقه عيشها راجل
منور يا احمد اللقاء والموضوع كله

فى انتظار اجابة حضرتك على اسئلتى فى أول مشاركة فى الموضوع

رمضان مبارك عليك وعلى الامة الاسلامية والعربية

كل سنة وانت بالف صحة وسلامة

اولا : رمضان مبارك وكل سنة وانت طيب يا نجم كريزى مان
وانتي طيبه ربنا يعودوا عليكي باليمن والبركات والخير ان شاء الله

1- رمضان شهر الصوم ...متى بدأت الصوم ؟؟
وانا عندي 5 سنين ياضي القمر

2- رمضان شهر القرءان ..فما هو برنامجك اليومى فى قراءة القرءان الكريم وهل ختمته من قبل ؟؟
انا بقرأكل يوم جزء في رمضان وبفضل الله بختمه كل سنه

3- رمضان شهر القيام .. هل تواظب على قيام الليل فى رمضان ام متقطع مش مواظب ؟؟
مواظب الحمد الله مش في صلاة الفجر بس في جميع الصلوات سواء في رمضان او غيره وربنا يعينا ان شاء الله

4- أجمل ذكرى فى رمضان مرت عليك بحياتك ؟؟
اجمل الذكريات ضي القمر في اللمه والصحبه الجميله وتجمع الاسره على مائدة الافطار من اروع الذكريات
ومننساش مسلسل بكار

5- تكثر أعمال الخير فى رمضان ..فما هو أكثر عمل قمت به وكنت سعيد بهذا العمل ؟؟
التبرع للمسجد اللي بصلي فيه لتحسينه

6- موقف صعب تعرضت له فى رمضان وكيف كان تصرفك ؟؟
بصراحه لم امر بموقف صعب في رمضان وجايز اكون مش متذكر ياضي القمر

7- ما أهم السلبيات من وجهة نظرك الموجودة فى رمضان هذه الايام وكيف يمكن التغلب عليها ؟؟
السلبيات اصبحت وامست رفيق دائم لنا في كل شهور السنة ولكن عند اقتراب هذا الشهر الفضيل
كل منا بيقول في قرار نفسه اني سابتعد عن هذه السلبية واحاول قدر المستطاع قضاء هذا الشهر
الفضيل بعيد كل البعد عن هذه السلبيات ومع اطلالة اول يوم لهذا الشهر ما الذي يحدث :
تستبدل هذه السلبيات بسلبيات اخرى اشد فظاعة واحيانا تكون مزيج بين الاثنين اي انها
تتفاقم غرار ما كنا نسعى اليه في قرار انفسنا قبل الشهر ..

من هده السلبيات دخلنا موسوعة Guinness للارقام القياسية في السهر والنوم
طيلة هذا الشهر الفضيل سواء العاملين او العاطلين عن العمل او حتى الطلبة ..
هذا بصفة عامة ..

وايضا مشاهدة المسلسلات التركيه والعربيه سيطرت على العقول وستسيطر ايضا عليهم في رمضان
والحل حاجه بسيطه جدا

انا عن نفسي لما احس اني بعمل غلط
بضع الموت امام عيني وبقول هو انا لو مت دلوقتي هقول لربنا ايه انا كنت بتفرج على التلفزيون انا كنت سهران مش بذكرك ومش بسبحك ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

8- ما هو مشربك المفضل فى رمضان وما اشهى المأكولات بالنسبة اليك ؟؟
مشروبي المفضل طبعا التمر باللبن
اشهى الماكولات طبعا المكرونه بالبشاميل
والمحشي والفراخ

وأخيرا كلمة توجهها لضى القمر
انا مش هوجه كلمه انا سادعى لها
آللهم أرحمها وأسكنها فسيح جناتك
آللهم باعد بينها وبين خطاياها كما باعدت بين المشرق والمغرب
آللهم نقها من الخطايا والذنوب كما ينقى الثوب الأبيض من الدنس
آللهم اغسلها بالثلج والماء والبرد
اللهم اجمعنا وإياها في مستقر رحمتك
آللهم انا نسالك بأسمك الاعظم ان توسع مدخلها
آللهم ثبتها عند السؤال
آللهم لقنها حجتها
آللهم باعد القبر عن جنباتها
آللهم اكفها ضمة القبر
آللهم إن كانت محسنًا فزد في إحسانها، وإن كان مسيئتاً فتجاوز عنها سيئاتها
آللهم افتح عليها نافذة من الجنة00 واجعل قبرها روضة من رياضها
آللهم شفع فيها محمد صلى الله عليه وسلم

وبارك فيها وفي اهلها

رمضان مبارك وكل سنة وانت طيب
وانتي طيبه ياضي متشكر جدا على الاستضافه والاسئله
للتواصل

اجاباتك جميله اوي اوي يا احمد ما شاء الله عليك

ربنا يكرمك ويوفقك دايما يارب

هعيش ع القد .. راضيه ومش زعلانه
مادام مع بعض .. هكون اسعد انسانه .. ف الدنيا اتخلقت
ف عز البرد انت اللى بتحمينى .. ف وقت الجد كان لازم تلاقينى
وانا هديلك عينى .. وده انسب وقت
وشوف انا واقفه جنبك مش همل .. ليك برد جزء ع الاقل
ياه ده انا بردو قلب وروح ودم .. وياما عنى شلت هم ..
وعايشه بيك

ما شاء الله عليك يا احمد بدات صيام من خمس سنوات

ربنا يكرمك يارب ويبارك فى اهلك ويحفظهم من كل شر

جزاك الله كل خير احمد على الدعاء الجميل
ويارب لك بالمثل واكثر منى

ربنا يحميك ويبعد عنك كل شر ويبلغك رمضان بسلام

ندعو الله ان يجعلنا من المعتوقين من النار المغفور لهم وان يتقبل منا الله جل وعلى صيامنا وقيامنا وصالح اعمالنا

رمضان مبارك

كل سنة وانت طيب احمد

ربنا يكرمك ياجنا الاجمل مرورك نورتي
للتواصل