منتدي كريزى مان > >
المسابقة الرمضانية الاسلامية الكبرى تحت اشراف ضى القمر
الملاحظات
الإهداءات
Mekook من ♡ : يارحمان اشفي جميع مرضى المسلمين     فتاة كريزي مان من منتدى تفسير الاحلام : فين عسولة بقة ضاعت ولا هي فين     عبدالجوادعلي من مصر : جوجو كلنا شايلينك في عيونا لوشا عيونه هتشيل ايه والا ايه خليكي في عنيا انا احسن هههههههههههههههخهخ مساء الورد     العجمى من من على صخرتى بشاطئ العجمى : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته منورين الدنيا كلهايااجمل أعضاء     Mekook من ♡ : اللهم يسر أمرنا وارزقنا ماتمنينا واجعل التوفيق في طريقنا ، لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين ، اللهم صلِّ على محمد وعلى آل محمد     Angel of love من اسكندريه : وحشتووووووووووووووووونى جدا     Ana Crazy Ento Malko من هنا : ياااااه عبد الصمد انتو لسسسسه عايشين     فتاة كريزي مان من قسم الاحلام : هيك مللنا مفيش عسوله ثاني ...     Mekook من السعودية : اللهم صلِّ وسلم على نبينا محمد     sosololomohamed من السعوديه : اين الاخت عسوله     @___.-[f]-[o]-[x]-.___@ من كيرو : وحشتونى اوى كل عام وانتم بخير     علاءخليل من قرية كفر الشيخ ابراهيم / قويسنا / منوفيه : عاملين ايه واااااااااااااااااااااااحشني اوووووووي يااااااااااااارب تكونوا بألف خير محتاج حد يدعيلي دعوة طيبه من قلبه الطيب بجد هكووووووووووون سعيد جدا     ابراهيم لطفى من شبرا : منورين يا احلى ناس     ابراهيم لطفى من رساله مرسله من القلب الى أطيب واجمل وارق القلوب رسالة شكر وتقدير واحترام وحب واخواه الى اعضاء منتديات كريزى مان : رساله مرسله من القلب الى أطيب واجمل وارق القلوب رسالة شكر وتقدير واحترام وحب واخواه الى اعضاء منتديات كريزى مان     خالد حجازى من المنصورة :     علاءخليل من المنوفيه : انا علاء خليل يسعدني ويشرفني ان اتعرف بيكم     lamie200 من من هنا : سامو عليكو وحشتوني جدا جدا جدا اد حمية العيد بجد كل المنتدي وحشني اوووي صحابي واخواتي طمنوني عليكو وتحياتي يالوشا     العجمى من اسكندرية : أحباب قلبى أعضاء ومشرفين ومراقبين الحمد لله أنكم بخير وسعادة منورين الدنيا كلها     *gogo* من من المنتدي : احم احم سالخيييير بقا وحشتووووني خالص خالص يعني والله يارب تكونو بخير لا يا عبدو لوشا شايلني ف عيونوو والله واصلا ميقدرش يزعلني     حظوو من الشرقيه : ازيكم ياجماعه وحشتونى اوووى والله ياترى فى حد هنا لسه من الناس اللى اعرفها    

المسابقة الرمضانية الاسلامية الكبرى تحت اشراف ضى القمر

قائمة الاعضاء المشار إليهم :

افتراضي المسابقة الرمضانية الاسلامية الكبرى تحت اشراف ضى القمر
المسابقة الرمضانية الاسلامية الكبرى تحت اشراف القمر

بسم الله الرحمن الرحيم

شهر رمضان الذي أنزل فيه القرآن هدى للناس وبينات من الهدى والفرقان

كل عام وانتم بخير

رمضان مبارك ..رمضان شهر الصوم والعبادات والخيرات ندعو الله ان يتقبل منا صيامنا وقيامنا وصالح أعمالنا

اليكم المسابقة الاسلامية الرمضانية الكبرى الاولى تحت اشراف ضى القمر
ترسل الاجابات برسالة خاصة على بريدى

الفائزون فى المسابقة

1- شهادات تقدير

2- تقييم منى

3- موضوع تهنئة بقسم الاهداءات

أسئلة المسابقة
1- ما هي السور التي قال عنها عمر بن الخطاب (( تعلموها فان فيهن الفرائض )) ؟

2- ما هي أول خمس سور من القران نزولا ؟

3- من هي :
* أول شهيدة في الإسلام
* تمسك بخنجر يوم حنين لتدفع به شر الكفار عنها وعن المسلمين
*عندما سمعت رسول الله صلى الله عليه وسلم يقول: [عرض علي ناس من أمتي يركبون ظهرهذا البحر كالملوك على الأسرة فقالت: ادع الله أن أكون منهم يا رسول الله. قال: اللهم اجعلها منهم ]. فماتت رضي الله عنها ودفنت في قبرص

4- كم كان عدد الرماة الذين عينهم النبي صلي الله عليه وسلم فوق جبل أحد ؟؟ ومن كان قائدهم ؟؟

5- هناك عشر سور مدنية متتالية في المصحف فما هن ؟

6- ما هو اكبر ربع في القران من حيث عدد الآيات ؟

7- ما هي الآية الوحيدة في القران الكريم التي تبدأ بحرف الدال ؟

8-
من هو الصحابي الجليل الذي قال عنه رسول الله صلي الله عليه وسلم .حرم لحمه ودمه علي النار

9- من هو الصحابى الذى اهتز لموته عرش الرحمن ؟

10- اذكر ثلاثة أحاديث صحيحة فى فضل صيام شهر رمضان المبارك

المسابقة الرمضانية الاسلامية الكبرى تحت اشراف القمرالمسابقة الرمضانية الاسلامية الكبرى تحت اشراف القمر

فى انتظار مشاركاتكم باذن الله

رمضان مبارك

كل سنة وانتم طيبين

[فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط - التسجيل سهل يتطلب -اسم.باسورد.اميل. فقط. ] -شرح طريقة تسجيل عضوية - شرح طريقة استرجاع باسورد

جزاكِ الله خير ضي القمر

بس عندي سؤال

الاجابة هنا فالموضوع ولا رسالة خاصة

وممكن اشترك

في أمان الله
لاَ خيًرٍٍ فُيَ كًاتِمً الًعٌلًمً

أنــا مـبـدئـي أن الــهـوان لغيرنا والعـــز لــي ولأمتــي وبلادي
لا أستسيغ الذل أو أرد الردى فالمـــوت في زمن الهـوان مـرادي
وانتى بالصحه والسلامه يا جميل ورمضان كريم

ومشكوره على موضوعك الجميل اللى بنطلع منه بمعلومات جديده

التعديل الأخير تم بواسطة ضى القمر ; 08-24-2009 الساعة 07:15 AM
اقتباس :-
اليكم المسابقة الاسلامية الرمضانية الكبرى الاولى تحت اشراف ضى القمر
ترسل الاجابات برسالة خاصة على بريدى
معلش لسا واخد بالي الظاهر ان الصيام مأثر

او يمكن عشان اول مرة اشارك

في أمان الله

الظاهر ان الصيام موش مأثر عليا انا بس هههههههههههههههههه

مكتوب ان الاجابة في رسالة خاصة موش فالموضوع

بالتوفيق إن شاء الله

في أمان الله

عندك حق انا لسه واخد بالى من الموضوع دا هههههههههه
يلا كلنا صايمين معلش بقا
ليه يا ضى التعب دا بس لسه هنبعت رساله
فى الموضوع اسهل ربنا يكرمك يارب سهليها متصعبيهاش
جميله المسابقه ياضى جدا

وكل عام وانتى باالف خير ياقمر

ورمضان مبارك

بس نعمل زيهم هنا فى الموضوع ولا رساله ولا نعمل ايه
[فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط - التسجيل سهل يتطلب -اسم.باسورد.اميل. فقط. ] -شرح طريقة تسجيل عضوية - شرح طريقة استرجاع باسورد
ليـسَ لـديّ هوآيـةُ العَـزفْ ،
لكـنّي كُـلّما نَطـقتُ بــ { اسْـمكِ} ..
سَـمِعتُ أجـمَلَ الألحـانْ ♫♫
تسلم ايدك ضي القمر على المسابقه الجميله باين عليا اتاخرت اوي
بتهيألي ياجماعه الاجابه في رساله خاصه
ولا ناخد الاجابه بتاع ميدو ولي لي كوبي باست هههههه

بالتوفيق يارب
للتواصل

سعد زغلول قال : مفيش فايده ...

لو الحياه دقيقه عيشها راجل
مسابقة جميلة يا ضي وانا اسف جيت متاخر شوية

وانا هبعت الاجابات على الخاص

وكل سنة وانتي طيبة

لمعرفة احدث اخبار النجوم واحدث الافراح للفنانين

لمعرفة اخر اخبار الجريمة والحوادث والفضايح

لمعرفة اخبار التعليم ومعرفة النتائج لجميع المراحل حصريا

لمعرفة اجدد اخبار الرياضة والاهداف وتغطية فريدة وحصريا

انتبة انتا مراقب من قبل الادارة

تسلم ايدك يا ضي ع المسابقه الجميله دى انا كده بقي في التمام هاخد الاجابه اللي تعجبنى من الاجابات دى هههههههههههههههههه عشان بصراحه
كان في اسئله مش متأكده منها بس الحمد لله هم صححوها ليا ههههههههههههههههههههه
تسلم ايدك وكل سنه وانتم طيبين ورمضان كريم
[color="Magenta"][/COLOR] شكرا اوى ع الوقت الغالي انا ضيعت في وقتك اسف انى عشقتك غلطه ان انا صدقت متهيألك ان بعادك عنى هيجرح لاء بالعكس انا هفرح والمكسور يتصلح