منتدي كريزى مان > >
محاكمة شرين عبد الوهاب بتهمة الاسائه لمصر ,شرين البلهارسي ,تفاصيل فيديو وصور
الملاحظات
الإهداءات
عبدالجوادعلي من مصر : جوجو كلنا شايلينك في عيونا لوشا عيونه هتشيل ايه والا ايه خليكي في عنيا انا احسن هههههههههههههههخهخ مساء الورد     العجمى من من على صخرتى بشاطئ العجمى : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته منورين الدنيا كلهايااجمل أعضاء     Mekook من ♡ : اللهم يسر أمرنا وارزقنا ماتمنينا واجعل التوفيق في طريقنا ، لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين ، اللهم صلِّ على محمد وعلى آل محمد     Angel of love من اسكندريه : وحشتووووووووووووووووونى جدا     Ana Crazy Ento Malko من هنا : ياااااه عبد الصمد انتو لسسسسه عايشين     فتاة كريزي مان من قسم الاحلام : هيك مللنا مفيش عسوله ثاني ...     Mekook من السعودية : اللهم صلِّ وسلم على نبينا محمد     sosololomohamed من السعوديه : اين الاخت عسوله     @___.-[f]-[o]-[x]-.___@ من كيرو : وحشتونى اوى كل عام وانتم بخير     علاءخليل من قرية كفر الشيخ ابراهيم / قويسنا / منوفيه : عاملين ايه واااااااااااااااااااااااحشني اوووووووي يااااااااااااارب تكونوا بألف خير محتاج حد يدعيلي دعوة طيبه من قلبه الطيب بجد هكووووووووووون سعيد جدا     ابراهيم لطفى من شبرا : منورين يا احلى ناس     ابراهيم لطفى من رساله مرسله من القلب الى أطيب واجمل وارق القلوب رسالة شكر وتقدير واحترام وحب واخواه الى اعضاء منتديات كريزى مان : رساله مرسله من القلب الى أطيب واجمل وارق القلوب رسالة شكر وتقدير واحترام وحب واخواه الى اعضاء منتديات كريزى مان     خالد حجازى من المنصورة :     علاءخليل من المنوفيه : انا علاء خليل يسعدني ويشرفني ان اتعرف بيكم     lamie200 من من هنا : سامو عليكو وحشتوني جدا جدا جدا اد حمية العيد بجد كل المنتدي وحشني اوووي صحابي واخواتي طمنوني عليكو وتحياتي يالوشا     العجمى من اسكندرية : أحباب قلبى أعضاء ومشرفين ومراقبين الحمد لله أنكم بخير وسعادة منورين الدنيا كلها     *gogo* من من المنتدي : احم احم سالخيييير بقا وحشتووووني خالص خالص يعني والله يارب تكونو بخير لا يا عبدو لوشا شايلني ف عيونوو والله واصلا ميقدرش يزعلني     حظوو من الشرقيه : ازيكم ياجماعه وحشتونى اوووى والله ياترى فى حد هنا لسه من الناس اللى اعرفها     Mr H!MA من المنصوره : الله ينور يا رجاله عالشغل الجديد الجامد والله بالتوفيق يالوشا ومن نجاح لنجاح ف احلى منتدى     علاءخليل من قويسنا _ منوفيه : وحشتوووووومي اوووووي والله    

محاكمة شرين عبد الوهاب بتهمة الاسائه لمصر ,شرين البلهارسي ,تفاصيل فيديو وصور

قائمة الاعضاء المشار إليهم :

عدد المعجبين12الاعجاب
  • 3 Post By LOSHA
  • 2 Post By الواثقة فى ربنا
  • 2 Post By *لينا*
  • 1 Post By arbsherweed
  • 1 Post By عبدالجوادعلي
  • 1 Post By arbsherweed
  • 1 Post By عبدالجوادعلي
  • 1 Post By arbsherweed

افتراضي محاكمة شرين عبد الوهاب بتهمة الاسائه لمصر ,شرين البلهارسي ,تفاصيل فيديو وصور
حددة محكمة جنح عابدين 23 /12/ 2017 أولى جلسات محاكمة المطربة شيرين بتهمة بث دعايات مثيرة، بعد قيام المحامي هانى جاد جنحة مباشرة، اختصم فيها كل من المطربة شيرين عبد الوهاب ونقابة المهن الموسيقية . وأشار جاد فى دعواه إلى أنه فى إحدى حفلات المطربة شيرين طلبت إحدى الحضور من المدعية عليها سماع اغنية "ماشربتش من نيلها" إلا أن المطربة ردت عليها قائلة"هيجيلك بلهارسيا" بل أضافت اشربى مياه "ايفيان أحسن"

فيديو شرين عبد الوهاب وهي ترد علي طلب احدي الحضور بعد طلب سماع اغنية مشربتش من نيلها: قائلههيجيلك بلهارسيا اشربي ايفيان

https://www.youtube.com/watch?v=81xgzfrMWCg

وهي تقصد بايفيان مياه معدنية شهيره بيتم استيرادها من فرنسا

محاكمة شرين عبد الوهاب بتهمة الاسائه لمصر ,شرين البلهارسي ,تفاصيل

وأضافت الدعوى أنه فى الوقت الذى تعمل فيه أجهزة الدولة على تنشيط السياحة، تهكمت المطربة بأسلوب فظ، الأمر الذى أضحك الجمهور بصورة تعنى إهانة للدولة المصرية .
وطالب مقيم الدعوى بتطبيق نص المادة 102 مكرر أ من قانون العقوبات والمضافة بموجب القانون رقم 122 لسنة 1957 والتى عدلت بقانون رقم 34 لسنة 70، والتى تنص على "يعاقب بالحبس وبالغرامة كل من أذاع عمدا أخبارا او بيانات او بث دعايات مثيرة، كان من شأن ذلك تكدير الأمن العام وإلحاق الضرر بالمصلحة العامة وتكون العقوبة السجن"

وشنت الفنانة الاستعراضية سما المصرى، هجوما عنيف على الفنانة شيرين عبد الوهاب عبر حسابها على انستجرام وكتبت :إن كنتوا نسيتوا اللى جرى، الله يرحم أيام الكحرتة، الأخت الفنانة شيرين فى واحدة فى حفلة طلبت منها أغنية (ماشربتش من نيلها) فردت عليها وقالت لها (هيجيلك بهارسيا)، اشربى (مياه افيان أحسن). ونشرت سما صورة لشيرين فى بداية مشوارها الفنى، قائلة: "دى صورة الأخت الفنانة شيرين أيام ما كان عندها بلهارسيا، أيام ماكانت بتشرب من ميه النيل قبل ماتتعلم انجليزى وتعرف تقول اسم الميه المعدنيه بالإنجليزى، فاكره؟".

وتابعت سما: اللهم يرحم كنتى زمان، وكنتى فاكرة الكريسماس آيس كريم انتى اللى قلتيلى كده

"بصى أنا مش هقولك مصر اللى عملتك ولا مصر اللى نضفتك زى ناس كتير ماهتقولك كده لا سمح الله، لا أنا هقولك ميه البلهارسيا دى بتاعت مصر، عارفه يعنى إيه مصر ولا مش عارفه؟، هى المياه دى اللى خلتك شيرين والعيب مش عليكى العيب على اللى لسه بيقول عليكى فنانة ونجمة وانتى طايحه فى خلق الله، مرة عمرو دياب ومرة شريف مدكور وصوتى لعساف ضد أحمد جمال ابن بلدك".
وأضافت سما: "بصى يابنتى أنا عارفة إنك بتحبى لبنان عشان ماعندهمش بلهارسيا زينا، ريحينا منك ومن لسانك على الناس وعلى مصر اللى بقى يقل أدبه حتى على مصر اللى ربتك وروحى عيشى فى لبنان والله هنكسر وراكى زير، بلد البلهارسيا ماتنفعش تعيش فيها واحدة زيك بتاعت مياه معدنيه وفساتين براندات وبارفانات وحاجات، سيبى دا للغلابة، فاكره مطعم .... اللى فى المنيل اللى نصر محروس اخدك منه وانتى بتغنى هناك بالشبشب أبو ورده؟، لسه موجود المطعم ويشهد انك كنتى مش لاقيه حتى تشربى ميه البلهارسيا لا انتى عارفه كنتى بتشربى مياه إيه".

وتابعت: "أيوه هى المياه الصفرا دى هى دى للى كنتى بتشربيها اللى كلها أملاح دى، دى فعلا اللى تليق ليكى، ياتروحى لبنان ياترجعى تشربى المياه الصفراء المملحه يا تعتذرى لمصر، مصر اللى عملت منك فنانه وتعتذرى للمصريين كلهم، ملعون أبو الشهره ياشيخه اللى نستك أصلك وأهلك وبلدك، دا انتى مفيش دم ولا إحساس ولا أى حاجة".

واستطردت سما: "مصر بتمسى عليكى بصورتك القديمة دى وبتقولك اوعى تنسى نفسك لانك لو نسيتى المصريين مابينسوش ، سبحان العاطى الوهاب بعد الشبشب والقبقاب يابنت عبد الوهاب، لو مش عاجبك البلهارسيا عشان انتى ماتستحقيش تقعدى فى مصر، طبعا الحبيبة هيقولوا لى بصى للبسك الأول، أيوه بلبس كل حاجه وحشه فى نظركم بس لا أهين بلدى واللى يهين بلدى أقطع له لسانه حتى لو آه ياليل، ليل أسود ياشيخه عليكى لما تتريقى على بلدك، اخس على الفلوس اللى بتغير النفوس".

قال المحامي سمير صبرى، إنه تقدم ببلاغ ضد المطربة شيرين عبد الوهاب، اليوم الثلاثاء، لإهانة مصر والإضرار بالاقتصاد المصرى.
وأوضح صبرى، فى مداخلته مع الإعلامى أحمد موسى، من خلال برنامجه "على مسئوليتى"، عبر فضائية "صدى البلد"، "أنه فى حال تقديم المطربة للمحاكمة أمام القضاء المصرى، لما صدر منها من إضرار بالاقتصاد القومى، وترويع السائحين والإضرار بالسياحة المصرية، فسوف تكون أقل عقوبة لهذه التهمة الحبس 5 سنوات.

افتراضي رد: محاكمة شرين عبد الوهاب بتهمة الاسائه لمصر ,شرين البلهارسي ,تفاصيل فيديو وصور
انا مش مع محاكمتها هى كانت بتقولها بصفة هزار
عبدالجوادعلي و arbsherweed معجبون بهذا.
26 رد: محاكمة شرين عبد الوهاب بتهمة الاسائه لمصر ,شرين البلهارسي ,تفاصيل فيديو وصور
انا مش مع محاكمتها هى كانت بتقولها بصفة هزار
معلش بعد اذنك ولا بصفة هزار
دى مش المره الاولى الى شرين
عبد الوهاب تجيب فيها سيرة مصر
وناس ليهم فى الفن قبلها وشهرة اكتر منها
فى ناس بتحمد ربنا على الى وصلتلو
ومابتنكرش افضال بلادها
اما امثالها ناكرين للوطتيه فليس لهم
مكان على ارض مصر ولا فى قلوب شعبها
عبدالجوادعلي و arbsherweed معجبون بهذا.
افتراضي رد: محاكمة شرين عبد الوهاب بتهمة الاسائه لمصر ,شرين البلهارسي ,تفاصيل فيديو وصور
انا معاكى فى إلى بتقولى
تسلم ارائك👍
عبدالجوادعلي معجب بهذا.
لو تسمحولي براي بسيط
اولا اغلب كلام هؤلاء الوصوليين بما فيهم سما المصري الي قعدت تدي درس في احترام البلد وهي لا بتحترم بلد ولا قيم ولا اخلاق اغلب كلامهم للشهره والضحك وكده
ثانيا لو هنحاكم كل واحد قال كلمه هنحاكم اكتر من نص المصريين
ثالثا هي مصر دي عندكم ايه شخص اعتباري يعني كل واحد عامل محامي يدافع عنه ولما هو يقع في مشكله يسب ويلعن يا اخوانا شوية موضوعية مش باقصد لينا طبعا قصدي سما هانم
الامر ببساطه قضية من لا قضيه ووصلة ردح من عديمة اخلاق الى عديمة اخلاق وفي النهايه الشباب بيضيع في الكلام الفارغ الي ربنا سماه لغو الحديث
ومن الناس من يشتري لهو الحديث ليضل عن سبيل الله

تقديري
arbsherweed معجب بهذا.
[fieldset=ادارة كريزي مان]جوائز كريزي مان في مسابقة الخواطر والمشاعر الراقية[/fieldset]
الفائزبالمركذ الاول عبد الجواد علي

لو تسمحولي براي بسيط
اولا اغلب كلام هؤلاء الوصوليين بما فيهم سما المصري الي قعدت تدي درس في احترام البلد وهي لا بتحترم بلد ولا قيم ولا اخلاق اغلب كلامهم للشهره والضحك وكده
ثانيا لو هنحاكم كل واحد قال كلمه هنحاكم اكتر من نص المصريين
ثالثا هي مصر دي عندكم ايه شخص اعتباري يعني كل واحد عامل محامي يدافع عنه ولما هو يقع في مشكله يسب ويلعن يا اخوانا شوية موضوعية مش باقصد لينا طبعا قصدي سما هانم
الامر ببساطه قضية من لا قضيه ووصلة ردح من عديمة اخلاق الى عديمة اخلاق وفي النهايه الشباب بيضيع في الكلام الفارغ الي ربنا سماه لغو الحديث
ومن الناس من يشتري لهو الحديث ليضل عن سبيل الله

تقديري
لى بس الاحراج😓 ده دنا لسه بقول ياهادى بتسد نفسي
لى وانا يدوب بقرا وبرد بدل ماترحب بيا وتشجعنى😌
انا شايف ان الكلام ده كلو مافيهوش داعى
ياعبد الجواد 🤔
ده كان رد طبيعى من لينا تجاه الواثقه بلله
ولا انت مخدتش بالك من الاقتباس😏
انها بتقول بتهزر طيب هو احنا اتعلمنا على ارضها
وشربنا من نيلها علشان نسخر منها؟ولما حد يقولنا غلط
ونتزنء تقول بنهزر😁
ولو انت شايف ان الوطنيه والدفاع عنها ماهو الا لهو
الحديث يااخى ✋
فماذا تقول عن ضياع الكثير من الناس
اوقاتهم فى كتابة الشعر والغزل وكلمات الاغانى واهتمامات
الكثير بالردود عليها والى انت نفسك مهتم بيها
اليس ذلك من الهرج والمرج😁
إنها مصر ايها الشاعر النبيل 😍ووطنيتنا لا أكثر ولا اقل☺
التى لا تستحق منك هذا الهجوم😞
عبدالجوادعلي معجب بهذا.
اولا اسف هو انا ما رحبتش بيكي والله دي غلطه معلش
انتي ما اخدتيش بالك انا اتكلمت عن سما المصري وقصدت ان الحكايه هتبقى موجه للتمسح بالوطنيه من ناس بيهدموا في البلد اصلا بسلوكهم وكلامهم اما مصر فمين يسخر من مصر التاريخ والحضاره والعلم والدين هو بس انا قصدت ان دول مين علشان ناخد على كلامهم انتي عارفه لو طلع كاتب او شاعر او اديب وقال كده كنت بهدلته لكن اصلا دول مش بشر يحفظوا الجميل وانا اشوف ان عدم الاهتمام بيهم والتحدث عنهم افضل بدلا من ذكرهم واتساع شهرتهم على حسابنا بس مش اكتر
اما لينا فدي مش ممكن تفهمني غلط ابدا دي اختي زيك كده يا قمر
تقبلي اعجابي وتقديري واعتذاري
arbsherweed معجب بهذا.
[fieldset=ادارة كريزي مان]جوائز كريزي مان في مسابقة الخواطر والمشاعر الراقية[/fieldset]

اولا اسف هو انا ما رحبتش بيكي والله دي غلطه معلش
انتي ما اخدتيش بالك انا اتكلمت عن سما المصري وقصدت ان الحكايه هتبقى موجه للتمسح بالوطنيه من ناس بيهدموا في البلد اصلا بسلوكهم وكلامهم اما مصر فمين يسخر من مصر التاريخ والحضاره والعلم والدين هو بس انا قصدت ان دول مين علشان ناخد على كلامهم انتي عارفه لو طلع كاتب او شاعر او اديب وقال كده كنت بهدلته لكن اصلا دول مش بشر يحفظوا الجميل وانا اشوف ان عدم الاهتمام بيهم والتحدث عنهم افضل بدلا من ذكرهم واتساع شهرتهم على حسابنا بس مش اكتر
اما لينا فدي مش ممكن تفهمني غلط ابدا دي اختي زيك كده يا قمر
تقبلي اعجابي وتقديري واعتذاري
انهاااااااااار زي بعضو يالهوىىىىىى
انت خلتنى اختك 😁
طب لى يابنى كده تانى مره تغلط فيا
وانا إلى بقول عليك حبيبي🤔
مش عارفنى ....... انا محمد
كانو يقولولى ميدا فى الشات 😍
يلا انزل بالستار واطفى الانوار
واعلن الخبر السار عن حضورى
المترقب لدى الصحبة الاخيار😁
وياريت ماتقولش عكس كده
حتى لا تنهار😘
إمضاء
محطم قلوب العذارى....شهريار😂
عبدالجوادعلي معجب بهذا.
والله ما عرفتك ما انت حاطت اسم ملهوش اول من اخر ما تكتب محمد هههههههههههههههههه
اهلا يا غالي نورت المكان